Friday, January 29, 2021

LANGUAGE PROFICIENCY

Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment.
Developing illustrative descriptors of aspects of mediation for the CEFR



This paper reports on a project of the Council of Europe’s Language Policy Programme (henceforth LPP) carried out between January 2014 and April 2016. The main aim of this project was to develop a descriptive scheme and illustrative descriptors for mediation, the fourth mode of language activity presented in the Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment (Council of Europe 2001 – henceforth CEFR).

O documento é baseado em projeto de 2016 do Council of Europe para criar um guia esquemático e ilustrativo para mediação no ensino de idiomas. Trata a mediação para além da interpretação e da tradução. Organiza a mediação como idiomática, cultural, social e pedagógica. Avalia a mediação como ferramenta para aproximar parcerias, intermediar conflitos e ultrapassar diferenças. Analisa a teoria de Vygotsky do ensino como processo social. Esquematiza a mediação em categorias, subdivididas em uma tabela (Seção 4) de atividades de texto, conceitos, comunicação, estratégias, interação on-line e competências plurilíngues e pluriculturais. Apresenta pesquisa global (Seção 5) para definição de descritores de competências e habilidades usados na certificação de proficiência em idiomas.

Author: North, Brian; Piccardo, Enrica
Institution: Council of Europe. Education Department - Strasbourg - France
URL: Click here to access
Format: pdf
Type of Document: Book
Publication Date: 2016
Licence: All rights reserved.


Available at: https://www.inglesnasescolas.org/en/research/common-european-framework-of-reference-for-languages-learning-teaching-assessment-developing-illustrative-descriptors-of-aspects-of-mediation-for-the-cefr/. Accessed on January 29, 2021.

No comments:

Post a Comment

So-called...

UMA ‘SUPOSTA’ DICA DE INGLÊS INGLÊS TODOS OS DIAS Domine Inglês Tim Barrett Nov. 7, 2024 Esta não é uma “suposta” dica de Língua Inglesa ...